Stravovací plán pre športovcov

Pre koho je určený?

     Tento program je určený pre všetkých športovcov a ľudí s aktívnym životným štýlom, ktorý potrebujú nastaviť alebo zmeniť svoje stravovanie. 

Stravovací plán je zostavený s prihliadnutím na Vaše ciele, či už ide o chudnutie, budovanie svalovej hmoty, podporu pri vytrvalostných výkonoch a pod. Primárne sa zameriame na prirodzenú výživu a pokrytie nutričných potrieb bez použitia doplnkov výživy, je tu však možnosť poradiť sa aj ohľadom vhodných suplementov na podporu výkonu.

Program je vhodný aj pre diabetikov, celiatikov a všetkých aktívnych ľudí, ktorým ochorenie akokoľvek ovplyvňuje výživu. 

Základom je komplexné poradenstvo pozostávajúce z:

  • Dôkladnej anamnézy
  • Analýzy jedálnička a stravovacích zvyklostí
  • Merania telesného zloženia (tukovej aj svalovej hmoty) na špeciálnom prístroji InBody 
  • Stanovenia vhodného energetického príjmu a príjmu jednotlivých živín (bielkovín, tukov a sacharidov)
  • Zostavenia stravovacieho plánu

To všetko pod dohľadom odborníka!

Aký je postup?

  • Na konzultáciu je potrebné sa objednať, a to vyplnením kontaktného formuláru alebo telefonicky na čísle 0918 155 481.
  • Nasleduje tzv. vstupná 30 minútová konzultácia, za ktorú nič neplatíte a z ktorej si okrem nutričnej anamnézy, stanovenia Vašich očakávaní a cieľov a výberu najvhodnejšieho programu "ušitého" na mieru, odnesiete aj výsledky merania telesného zloženia na prístroji InBody.

Čo všetko obsahuje program ŠPORTOVÁ VÝŽIVA?

1. Dôkladná anamnéza

  • rozhovor o Vašich stravovacích návykoch, o športovej aktivite a o Vašich krátkodobých aj dlhodobých cieľoch

2. Meranie telesného zloženia na prístroji InBody

  • zistenie množstva a rozloženia tukovej a svalovej hmoty, telesnej vody, hladiny viscerálneho tuku, bazálneho metabolizmu a pod.
  • v cene programu je ROČNÁ PERMANENTKA na telesnú analýzu prístrojom InBody

3. Analýza Vášho jedálnička a doterajších stravovacích zvyklostí

Odporúčam si so sebou už na prvú konzultáciu priniesť záznam toho, čo všetko ste za posledné dni skonzumovali (vrátane nápojov, sladkostí a pod.).

Zapisujte si:

  • čo ste zjedli
  • množstvo (čo najpresnejšie)
  • čas (kedy ste jedli)

Zaznamenajte si aspoň 2 pracovné dni a 1 víkendový, ideálna dĺžka vedenia záznamu je 1 týždeň.

Nutričná analýza pozostáva z:

  • Prepočtu súčasného energetického príjmu (na základe Vášho nutričného záznamu)
  • Stanovenia energetického výdaja vrátane Vašej fyzickej aktivity
  • Navrhnutia vhodného energetického príjmu pre dosiahnutie Vašich cieľov
  • Zhodnotenia súčasného jedálnička
  • Navrhnutia konkrétnych zmien 

4. Individuálny stravovací plán

  • ktorý vychádza z Vašej energetickej potreby
  • jeho súčasťou je aj rámcový jedálniček s presným rozložením energetického príjmu počas dňa
  • ukáže Vám, v ako množstve a aké druhy jedál konzumovať počas jednotlivých časti dňa 
  • je zostavený tak, aby ste sa podľa neho mohli dlhodobo orientovať
  • pomocou neho si môžete sami vyberať a kombinovať rôzne jedlá a to podľa:

Vašich časových možností

Vášho finančného rozpočtu

toho, na čo máte práve v tej chvíli chuť

a aby ste zároveň pritom dodržiavali stanovený stravovací režim

  • sú v ňom zohľadnené:
  • Vaše výživové obmedzenia
  • Vaše chuťové preferencie
  • Váš zdravotný stav a individuálne požiadavky
  • naučí Vás o jedle viac rozmýšľať, a zároveň Vás v mnohých aspektoch menej obmedzuje
  • jeho súčasťou sú rôzne kombinácie jedál a vzorové recepty na ich prípravu


Pre bližšie informácie alebo v prípade akýchkoľvek otázok ma kontaktujte na mailovej adrese: judita.palenikova@judit-it.sk alebo na tel.č.: 0918 155 481